Scopul formării abilităților de autoservire la persoanele cu dizabilități intelectuale este de a crea condiții pentru desfășurarea proceselor casnice, insuflarea abilităților și obiceiurilor culturale și igienice și formarea stereotipurilor necesare.

Sarcina principală este de a forma cele mai simple abilități de curățenie și autoservire, de a pune bazele unei culturi igienice.

Când lucrați cu persoane cu dizabilități intelectuale, sunt rezolvate următoarele sarcini:

  • să-și formeze abilități culturale și igienice, o atitudine bună, grijulie față de corpul cuiva;
  • obișnuiește copilul cu individualismul igienic (folosește propriul prosop, batistă);
  • învață cum să folosești articolele de uz casnic și igiena personală;
  • să formeze abilități de autoservire în viața de zi cu zi, ținând cont de caracteristicile de vârstă;
  • să-și formeze abilități de comportament la masă, să cultive capacitatea de a mânca independent și ordonat, de a sta liniștit la masă, respectând postura corectă, de a ține corect o lingură, de a mânca liniștit;
  • a-și forma deprinderea de orientare în clădirea școlii, cunoașterea locului cuiva la masă;
  • de a cultiva nevoia de a se spăla pe mâini înainte de a mânca, de a forma abilitățile de acuratețe, cultivând în același timp interesul pentru acțiuni, dorința de a face totul independent, îngrijit.