Scopuri principale«Speranța și Sanatate»:

– să dezvolte la adulții retardați mintal abilitățile vitale de autoîngrijire și autoîntreținere în viața de zi cu zi familială și socială.

– să formeze persoane retardate mintal cu abilități profesionale în concordanță cu dezvoltarea și abilitățile lor pentru angajarea ulterioară.

– acordă asistență părinților în probleme de îngrijire a copilului sprijin moral familiei.

Pentru atingerea scopurilor și obiectivelor organizației, am creat un Centru de zi, iar apoi ateliere educaționale, în care tinerii învață să trăiască independent, dobândind abilități de muncă în concordanță cu starea de sănătate și abilitățile lor, studiind disciplinele de învățământ general.

Centrul de zi și atelierele sunt amplasate în incinta fostei grădinițe, care a fost transferată organizației noastre în folosință gratuită prin hotărâri ale Consiliului Municipal pe o perioadă de 25 de ani.

Centrul de zi a fost creat și funcționează pentru persoanele cu dizabilități din grupele 1-2 cu diagnostice: tulburări psihice și psihice, schizofrenie, epilepsie, boala Down și alte boli.

Centrul dezvoltă și implementează în mod constant programe de formare și dezvoltare.

  1. Să învețe elevii noțiunile de bază ale abilităților de muncă. În cadrul atelierelor, copiii sunt învățați despre tehnologiile de fabricație:

– produse din lemn (cadre, scaune, mese, taburete, rafturi);

– material improvizat, hartie, fire de tricotat;

– articole vestimentare (mănuși, fețe de pernă, cearșafuri, șorțuri);

– produse de țesut (covoare decorative din casă, panouri, șervețele);

– produse ceramice (vaze, ghivece, produse ceramice decorative, jardiniere)

– produse din sticla vopsita, piele, hartie (lampi decorative de masa, vitralii, tablouri etc.).

  1. Pentru a îmbunătăți sănătatea fizică.

Unul dintre domeniile prioritare implementate în centrul nostru este implementarea unui program de îmbunătățire a sănătății fizice a elevilor noștri. În acest scop, se țin zilnic cursuri de educație fizică cu elevii. Dinamica dezvoltării fizice poate fi urmărită în funcție de rezultatele testelor. În perioada de raportare, băieții au devenit mult mai puternici, au învățat să facă exerciții fizice pe care nu le puteau efectua când intrau în centru.

O însumare intermediară a rezultatelor fiecărui trimestru este organizarea de concursuri. Pentru prima dată, copiii noștri au participat la Primele Olimpiade Speciale Republicane pentru persoane cu dizabilități intelectuale.

  1. Despre educația socială și studiul disciplinelor generale (în principal matematică și gramatică).

Asistentul social îi învață pe elevi:

– capacitatea de a se comporta în societate, respectarea regulilor de bază de comunicare și comportament într-un magazin, clinică, oficiu poștal etc.

În practică, elevilor li se arată cum să se comporte în bazar, cumpărând alimente de la vânzători privați, într-un magazin, gătind – alegând bunurile potrivite pentru diverse scopuri (alimente, produse sanitare și igienice, esențiale etc.).

Scopul cursurilor: să-i învețe pe elevi cum să navigheze corect în viață, să aleagă o achiziție, să numere bani și să nu facă achiziții de calitate scăzută.

– dezvoltarea sferei emoțional-voliționale a elevilor. Desfășurarea de cursuri privind dezvoltarea adecvării sentimentelor, depășirea emoțiilor egoiste. Elevii sunt învățați să exprime corect o solicitare, să răspundă în mod adecvat la apeluri, să se protejeze sau să evite pericolul.

  1. Pentru autoservire:

Elevii învață abilități gospodărești făcând treburile menajere necesare în centrul de zi (curățarea spațiilor, curții, gătit, spălat vase, învățând să aibă grijă de lucrurile personale etc.).

  1. Pentru educația estetică.

Programul include:

– cursuri de educatie muzicala:

– ore de dezvoltare a abilităţilor creative ale elevilor;

– vizitarea muzeelor, expozițiilor, teatrelor, circului, cinematografului, locurilor istorice ale republicii etc.

Ca parte a educației estetice, copiii participă la spectacole, concerte, spectacole, organizarea de vacanțe etc.

  1. Prin insuflarea regulilor de igienă personală.
  2. Despre corectarea și dezvoltarea vorbirii.

Cursurile sunt ținute cu un logoped pentru a corecta structura gramaticală a vorbirii, a completa vocabularul, a pronunției sunetului.

  1. Despre instruirea beneficiarilor pentru a lucra în ferma subsidiară. Programul include învățarea copiilor cum să lucreze la sol (planificarea unui loc pentru plantare, achiziționarea corectă a materialului de semințe, plantarea acestuia în sol deschis etc.). Pe măsură ce plantele cresc, ele învață să aibă grijă de plante (plivitul, udarea, afânarea solului etc.). Apoi sunt instruiți să prelucreze produse agricole.

În incinta Centrului de Zi are loc o expoziție permanentă de lucrări ale beneficiarilor, care reflectă rezultatele procesului de învățare.

În plus, Asociația a participat în mod repetat la târguri de caritate organizate de Clubul Soțiilor Ambasadorilor.

Lucrările copiilor au fost prezentate la expoziții – vânzări în Italia, Franța.

Pentru a îmbunătăți profesionalismul personalului, a-și îmbunătăți abilitățile – toți oamenii care lucrează în organizație participă la seminarii, training-uri, întâlniri de schimb, studiază metodele și tehnicile de lucru cu beneficiarii.

Organizația oferă în mod constant asistență elevilor dintr-un mediu social sărac, care nu au oportunitatea financiară să mănânce pe deplin, să primească medicamentele necesare, să se îmbrace – în Centrul de zi iau prânzul, se îmbracă.

Pentru a schimba atitudinea societății, autorităților, angajatorilor față de persoanele cu dizabilități intelectuale, organizația face o serie de pași:

– prin mass-media, sunt tratate permanent problemele acestei categorii de oameni, succesul lor în învățare, dificultățile cu care se confruntă, atitudinea societății.

– prin parteneriat cu Guvernul Republicii Moldova se fac demersuri pentru modificarea si completarea cadrului legislativ in ceea ce priveste sprijinul legal pentru organizatii precum a noastra si direct pentru persoanele cu dizabilitati in materie de angajare, asistenta sociala, asistenta medicala si recreere .

– prin organele de drept s-a elaborat un plan si se implementeaza un set de masuri de protejare a drepturilor persoanelor cu dizabilitati (protejarea proprietatii, a integritatii fizice si morale) demersurile facute s-au schimbat semnificativ pentru mai bine atitudinea societatii în ansamblu, autorităţi publice, guvern, angajatori faţă de problema persoanelor cu dizabilităţi mintale şi mintale .

Organizația, fiind membră a Uniunii Persoanelor cu Handicap din Republica Moldova, participă activ la promovarea muncii la nivel internațional.

Părinții participă activ la seminarii tematice, traininguri, întâlniri, care le permit să obțină mai multe informații despre îngrijirea copiilor bolnavi.